neděle 21. prosince 2008

Všechno se popletlo?

Petr Fiala tehdy stál někde na prázdném nástupišti... Ale poslední dny mě přivádí k názoru, že kdyby se tehdy nacházel na západě Francie, napsal by písničku s úplně stejným jménem. Jen by se to všechno popletlo trochu jinak.



V neděli dorazila vánoční atmosféra i do Redonu. Bylo 10 stupňů, slunečno, před domem voněla tráva (akorát nám posekali trávník) a já si vzal čepici a rukavice a šel jsem na vánoční trhy. Copak by to byla nějaká vánoční atmosféra bez čepice a rukavic?
Na trhu jsem si koupil svařák (ten se od nás Francouzi naučili opravdu dobře) a i když se mi tam opravdu líbilo, začal jsem si představovat sníh a opravdu se těšil domů. No, i kdyby měly být Vánoce na blatě, věřím, že Beskydy nezradí.

Minulý týden jsem zase pletl pomlázku. Advent v plném proudu, já si nastříhal vrbové proutky a na kroužku košíkářství jsem se jal předvádět české (možná spíš moravské, abys Ctirade neřekl :-)) tradice. Jednoho pána to tak zaujalo, že si nechal udělat dvoumetrovou. Prý o sobotě dělá „Père de Noel“ (francouzského Santu) a pomlázka mu bude ideálním prostředkem k popohánění své muly (už se nedivím ničemu). Ale musím říct, že teď už celá la Fédé umí alespoň jedno české slovo a já jsem se v pletení „pomlaska“ hodně zdokonalil. A budu trénovat ještě v únoru a březnu (žádají si další pomlázkové workshopy:-)). Tak se holky těšte o velikonocích!

Za ty tři měsíce, co jsem tady, jsem hodně vyrostl, co se dělání bramboráků týče. V koalici se Slovenkou Vejkou (která mimochodem, Vašku a Edit, bývala na střední nejlepší kámoška s naší Vejkou z psychologie) jsme je opravdu dotáhli k dokonalosti. Naposledy jsme je předváděli minulou sobotu na vánoční párty u našich kamarádů (též EVSáků) v Rennes. Naší vyšegrádskou bramborákovou spolupráci nepodpořil jen Polák Šimon (na obrázku), který dokázal celou noc celkem věrohodně předstírat, že je havranem.



A dnes ráno, když jsem se vracel z pekařství s čerstvou bagetou (abych si k ní usmažil vajíčka a kolem poledne posnídal v anglickém stylu), jsem u popelnic objevil super křeslo. Nejdřív jsem ho tak nenápadně okukoval a trochu se styděl, ale pak jsem si, Nikšo, vzpomněl na tebe, hodil bagetu domů a pro to křeslo se vrátil. Teď už ho suším a myslím, že večer už si v něm rozečtu knížku o trvale udržitelném rozvoji :-)

No a teď, jak jsem to dopsal, tak mám spíš pocit, že se to ani tolik nepopletlo, jako spíš propletlo. A tak se mi to asi líbí víc :-)

Mějte se krásně a hezké Vánoce s alespoň troškou sněhu!
H.

3 komentáře:

Xatrix řekl(a)...

Jak tak slyším/čtu, s bramboráky nejspíš uspěješ kdekoli v cizině. A teda, žes je naučil jen pomlasku za půl roku, to je trestuhodné...! :)

Anonymní řekl(a)...

Hej, Kolíku! Tak to byl asi Tvůj nejlepší článek, fakt jsem u něho měl super záchvaty smíchu. Už se těším, jak se na silvestra setkáme.

Mimochodem tady u nás na chatě to vypadá na vánoce na sněhu, ale jen na trošce sněhu...

Jo a tomu, čemu se v Redonu teď říká pomlaska můj tata vždycky říkal tatar...

Veselé vánoce

Honza Jeseter řekl(a)...

U nás se zase řiká tataři moravákům Ctirade :)
Koukám, že do Redonu budu muset zajet ještě před velikonocema, abych se taky zdokonalil, i když valstně v belgii žádný proutky nenajdu a vlastně budu ve Finsku. Aha, taky se všechno popletlo :)
Těšim se na vás mamlasové!
J.