středa 1. října 2008

Tak kolik jim dáme, Karle?

Tak už jsem tady! To je teda gól! Sedím si ve svém pokoji ve třetím patře celkem slušně samovětratelného paneláku (o tom až později :-)) v Redonu (někde v Bretani – při slově Bretaň se to ve mně chvěje zaručeně nejvíc, ale ještě nevím přesně proč :-)). To je ta hezčí stránka příběhu. Ta horší je, že sedím u počítače místo toho, abych objevoval krásy nejbližšího okolí. Ale na to dojde už brzy, asi tak za 30 minut :-)
Ale hezky po pořádku...
Znáte Karla a Karla? Dva řidiče z účastníků zájezdu. Pro nezasvěcené přikládám malou ukázku:



Několikrát jsem si na ně v průběhu cesty vzpomněl. Dávali nám dvacet, pak patnáct, pak se s námi ztratili a pak se nemohli dostat z péyage – ani jeden z platebních automatů jim tu závoru prostě neotevřel, ač všechna ostatní auta strávila u automatu max 15 vteřin. No, ale celou věc vyřešili elegantním způsobem – otočili se a jeli dvacet km zpátky na na východ, kde člověka ještě automat nenahradil. A jak to ještě všechno řešili společným plánováním – měl jsem kliku, že jsem seděl vepředu a mohl sledovat a poslouchat vývoj každé logistické kličky, kterou nás obdařili. A musím říct, že jsem se bavil tolik, že mi vůbec nevadilo takřka dvouhodinové zpoždění na příjezdu do Paříže.

Jediný nedostatek byl, že z Paříže jsem tím pádem viděl jen kus metra a krásný kolotoč před nádražím Montparnasse – jak stvořený pro Jesetera s Vojtou :-)


No a po třech hodinách v TGV (takové lepší pendolino, v němž člověk pozná, že jede 300km/h až když jede podél dálnice, v ostřejší zatáčce kouká do země nebo když mu v tunelu zalehnou uši) jsem vystupoval v Redonu. Až těsně předtím jsem si poprvé říkal: „Kruci, jaké to tady vlastně bude, jací budou ti lidi, co mě tu vlastně čeká?“ A začalo se mi chtít kakat :-) Do té doby (ač jsem to očekával tak týden předem), jsem byl v úplném klidu a nějak mi pořád nedocházelo, že jedu na rok pryč... No, ale zpátky k tématu. Nervozita ze mě spadla hned potom, co mě na nádraží kromě svěžího každodenního bretonského deštíku přivítalo 5 rozesmátých holek – to se mi asi stalo poprvé a naposledy :-) A pak to začlo...
Z Lydie (mé tutorky) jsem fakt nadšený! Stará se o mě jako o vlastního. Provezla mě autem po městě, ukázala mi centrum (skvostné), přístav (říční, ale skvostný), klášter (skvostný), la Fédé (kde budu pracovat) a prodejnu biopotravin, odvezla mě na večeři a pak mi předala pokoj (to celé stále za doprovodu ostatních holek, Vašku :-)) a řekla mi plán na zítra. Pak mě holky spolubydlící uvítaly Cidrem (takové pro Bretaň hodně typické a sakra dobré jablečné víno), já, aby se neřeklo, jim to oplatil českou Bechrovkou a bylo. No a večer jsem si v posteli přečetl putovní dopis od Ondry ze Zélandu, který tu na mě už čekal – celkem dobré překvapení! No, některé z vás už brzy taky zastihne...

No a o pokoji, výhledu, větrání, Redonu a lidech kolem až později, všechno má svůj čas. Nejdřív to musím aspoň trochu poznat. Nu, každopdádně se teď nesu na takové té vlně počátečního nadšení, kdy je všechno nové a úplně super. Tak doufám, že mi ještě chvíli vydrží, zatím mě to baví :-)
Mám se krásně, mějte se tak taky! :-)



Na závěr pohled z okna mého pokoje. Jo, není nad maloměsto,co říkáš Emo? :-)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ema říká ojoj a sype do omáčky místo soli mouku ty smrade! Vydíš co způsobuješ svým poutavým vyprávěním? Mám po obědě :) Doufám, že si tam žiješ aspoň tak jako my tady! Jinak už sem si koupil na bleškáku mapu Francie, tak se boj. Můžu(eme) se objevit kdykoliv! :) Hodně štěstí přejí
Ema a Jeseter

Xatrix řekl(a)...

Nazdar žabožroute, velmi příjemné čtení, ikdyž to video s Karlem a Karlem mášu mě, tak pekelné čtyři minuty jsem už dlouho neměl :) Každopádně tvůj článek se velmi přijemně čte a dává nám tady doma možnost zakusit tvé dobrodružství, jen tak dál...