sobota 25. října 2008

Tři zářezy za dva dny...

...aneb kluk z chudý rodiny si vede fakt dobře!

Nejčtenějším deníkem ve Francii není překvapivě Le Monde. Dokonce ani Le Figaro. Je to, francouzské nacionální a regionální hrdosti odpovídající, série regionálních deníků – něco jako u nás Listy Benešovska. Vždycky jsem si říkal, kdo je vlastně čte. Koho zajímá, že v Kondraci přejelo auto sedmiletého chovného kohouta a že starosta Netvořic při úvodním projevu oslav 650 let založení obce pronesl sarkastický vtípek o historii vesnice, jímž hrubě urazil místní kronikářku? Tady to čte opravdu hodně lidí...
Jsou to zvláštní noviny. Je tam dvoustrana aktualit ze světa, pak dvoustrana aktualit z Francie, totéž z Bretaně a pak asi 15 stran dění v místním okrese – a to ještě přehledně geograficky rozdělené do čtyř komun. Píše se tam opravdu o každém prdu. No a protože my jsme tu celkem atrakcí, píše se tam občas i o nás.
Začali jsme tu s holkama takovou soutěž, kdo se během těch několika měsíců tady objeví v novinách nejčastěji. První tři týdny jsem těžce zaostával, holky měly přece jen nahnáno z předešlého měsíce a já pořád nic. Ale tento týden se to zvrhlo.

Objevil jsem se hned na třech fotkách a bez sebemenšího pocitu namyšlenosti si dovolím tvrdit, že můj kůň práskl do podkov a směle dobíhá ty pomalejší jedince, kteří přepálili začátek... No, ale abych nepředbíhal, ještě je dlouhá cesta do cíle... Přeju příjemný víkend, jdu vymýšlet něco excentrického pro místní tisk :-)

2 komentáře:

Honza Jeseter řekl(a)...

Sem čekal něco šťavnatějšího :ú ale taky pěkný :)
já byl na titulce maďarskejch :))
no uvidíme, kdo to dotáhne dál:))
zatim

Unknown řekl(a)...

Doufam, ze si vsechny clanky schovavas... udelam ti tady v Luzankach nastenku :) a diky moc za mail, vzdycky si rada prectu, co je noveho, jen si budes muset pockat na odpoved az bude po uzaverce... nestiiihaaam :(